Dodatna strokovna pomoč Naše delo Dobro je poznati Koristne povezave Gradiva za starše Zakonodaja s področja

Poglejmo z očmi dislektika:

https://www.pomagalnik.com/web/spletna-dostopnost/disleksija-disleksija-na-spletu/

Spopadanje z izzivi, ki jih prinašajo SPECIFIČNE UČNE TEŽAVE

Obstajajo tudi metode dela, ki so v našem sistemu izobraževanja in zdravstva manj poznane – priznane, kar pa ne pomeni, da niso učinkovite. Te oblike dela so primarno namenjene odstranjevanju stresa, saj takrat je telo v stanju obrambe, zaščite in napada. Takrat učenje ne more potekati, saj se funkcije odvijajo v nižjih centrih možganov, učenje pa poteka v možganski skorji.

Na fakultetah smo pridobili formalno znanje, ki nam do neke mere pomaga pri ocenjevanju, prepoznavanju različnih skupin oseb s posebnimi potrebami in pa prilagoditvah, ki jih potrebujejo otroci s primanjkljaji na posameznih področjih. Po tej logiki otrok z motnjami branja mora brati še več. Vendar, če ne zmore, kako mu bo branje na enak način pomagalo. Vseeno v svoji praksi opažamo, da se eksekutivne funkcije  (branje, pisanje, računanje) na ta način ne izboljšujejo. V takem primeru lahko otroku pokažemo nekatere kompenzacijske metode (nadomestne tehnike),  s katerimi nekako zmore. To, da ima otrok težave pri branje, lahko pomeni, da ima  težave z vidnim sledenjem, lahko je njegovo dominantno oko, L oko ali pa je težava v njegovi drži, ki pa je povezana z vrsto refleksov, ki so slabo razviti oziroma pravimo, da refleksi niso integrirani in tako se je potrebno vrniti nazaj, nazaj, spodaj v spodnje dele možganov, delati na refleksih, ki so osnova za dobro oziroma učinkovito učenje. Tudi pri učencih z motnjami ADD ali ADHD, opažamo celo vrsto refleksov, ki so slabo integrirani, pa vseeno je edina metoda »nadzorovanja« z zdravili. Zdravila našim otrokom pomagajo vzdrževati pozornost, vendar se ničesar ne učijo. Skratka, učinkovitega branja, samokontrole pozornosti in vzdrževanje pozornosti se da naučiti! S temi oblikami dela delamo tudi na naši šoli.

Te oblike dela so:

Taktilna integracija®

Brain Gym®

Bal-A-Vis-X

Delamo tudi po metodi PECS, oblika nadomestne komunikacije za otroke s SAM. Več si lahko preberete na strani zveze za avtizem. https://www.zveza-avtizem.eu/metode-pomoci/

 

 

 

 

 

(Skupno 202 obiskov, današnjih obiskov 1)