Delo izvajalk dodatne strokovne pomoči zajema
1. Delo z učenci s PP
- vzpostavitev zaupljivega odnosa z učencem,
odkrivanje otrok s težavami v osnovni šoli,
pomoč staršem pri postopkih usmerjanja,
priprava in izvajanje IP za učenca,
vrednotenje in dopolnjevanje IP glede na učenčev napredek,
podpora učiteljem skozi izvajanje svetovalne storitve pri pripravi prilagoditev in pripomočkov
izvajanje svetovalne storitve za potrebe čim boljšega vključevanja učenca s PP in
spremembe odločbe, v kolikor se to pokaže smiselno.
spremljanje učencev po 5 stopenjskem modelu pomoči:
spremljanje učencev s težavami, na katere so opozorili učitelji,
vodenje kontinuuma pomoči,
ugotavljanje področij posebnih potreb in specifičnih učnih težav z ACADIO testom.
2. Po formalni pridobitvi odločbe je primarna naloga strokovne delavke:
- vzpostavitev ustreznega zaupljivega odnosa z učencem,
prepoznati njegova močna področja in ga motivirati za sodelovanje pri oblikovanju dejavnosti, ki bodo odražale njegov interes in zavzetost,
z učenčevimi močnimi področji krepiti njegova šibka področja,
starše obveščati, seznanjati in vključevati v vse postopke in dejavnosti v zvezi z izvajanjem odločbe.
3. V okviru pouka pa je glede na potrebe učenca:
- prilagoditi izvajanje in organizacijo pouka.
učencu zagotoviti individualne prilagoditve, ki mu zagotavljajo optimalne pogoje, da lahko pokaže svoje znanje,
krepiti učenčeva šibka področja, razvijati strategije za kompenzacijo primanjkljajev oziroma odpravljati primanjkljaje.
4. Timsko sodelovanje in medpredmetno povezovanje:
- sodelovanje s starši otrok s PP,
sodelovanje in podpora učiteljem, ki učenca s PP poučujejo,
sodelovanje z učitelji izvajalci ISP, kjer se opažajo težave pri učencih,
sodelovanje z učiteljicami OPB pri ustrezni pomoči učencem s posebnimi potrebami glede prostorskih prilagoditev in najučinkovitejše pomoči za uspešno sodelovanje in vključitev otroka v OPB,
sodelovanje z drugimi aktivi glede prilagoditev izvajanja in organizacije pouka za učence s posebnimi potrebami, dogovarjanje glede preverjanj in ocenjevanj znanja (pomoč pri optimalnem časovnem načrtovanju in pri oblikovanju prilagoditev posameznih testov),
sodelovanje z učitelji dopolnilnega pouka za bolj učinkovito in individualizirano pomoč učencu s posebnimi potrebami,
sodelovanje z zunanjimi institucijami in strokovnjaki, kjer je otrok v obravnavi,
sodelovanje na pedagoških konferencah in RUZ-ih (predaja razredov, zaznavanje posebnih potreb, spremljanje učencev s težavami).
sodelovanje pri organizaciji in pripravi šolskih prireditev.
Področja dela izvajalk dodatne strokovne pomoči
Polona Zupan je psihologinja v vlogi svetovalne delavke, ki skrbi za pomoč učencem pri poklicni orientaciji, svetuje učencem ob težavah in je prva strokovna delavka, s katero se srečate ob vpisu v šolo. Več o njenem delu pa na strani:
http://www2.arnes.si/~oskrpo1s/sluzbe/Svetovalna.html
Ana Filipič opravlja delo specialne in rehabilitacijske pedagoginje:
- ocena posebnih potreb učencev, ki jih učitelji prepoznavajo kot učence s težavami in še nimajo odločbe.
- sodelovanje s svetovalno službo vrtca in vključevanje v skupine pri prepoznavanju posebnih potreb predšolskih otrok;
- sodelovanje s šolsko svetovalno službo;
- sodelovanje z logopedinjo, učitelji in vzgojiteljicami ter zunanjimi institucijami;
- pomoč učencem in staršem pri premagovanju učnih in vzgojnih težav otrok;
- sodelovanje z učitelji in vzgojitelji pri reševanju učno-vzgojne problematike;
- izvajanje NEON programa – Preventiva nasilja in zlorabe otrok in sodelovanje na roditeljskih sestankih za starše;
- sodelovanje pri projektu Unesco;
- sodelovanje pri projektu Slovenska mreža zdravih šol;
- vodenje interesne dejavnosti »pozornice« – vaje in igre za izboljšanje pozornosti;
- sodelovanje na dnevih dejavnosti, natečajih in dobrodelnem sejmu.
Barbara Tavčar je specialna pedagoginja, ki opravlja:
- Izvajanje NEON programa – Varni brez vrstniškega nasilja in Preventiva nasilja in zlorabe otrok.
- Ocena posebnih potreb učencev, ki jih učitelji prepoznavajo kot učence s težavami in še nimajo odločbe.
- Mentorstvo otroškemu parlamentu in obravnava tem »Duševno zdravje otrok in mladih«, na urah oddelčnih skupnosti
- Pomoč razrednikom pri reševanju konfliktov in delavnice na temo odnosov.
- Sodelovanje z razredniki učencev s PP.
- Izvajanje interesne dejavnosti Mediatorski krožek. Usposabljanje učencev za medvrstniške mediatorje.
- Sodelovanje na predmetnih aktivih s predstavitvijo posameznih profilov, ki izvajajo DSP na naši šoli in predstavitev postopka usmerjanja.
- Sodelovanje na roditeljskih sestankih za starše s predstavitvijo programa Neon.
- Ocenjevanje NPZ iz angleščine za 6. razred.
- Vodenje šolske skupnosti, priprava različnih dejavnosti na šoli,
- vodenje projekta Simbioza šola,
- koordinacija in sodelovanje pri vseslovenski akciji Simbioza giba za občane, pod geslom »Fit Poljanska dolina«,
- medgeneracijska srečanja z vrtcem,
- priprava dejavnosti v Tednu otroka na temo »Zakaji in zatoji radovednosti!«
- izvajanju dobrodelnih zbiralnih akcij in izvajanju akcij ozaveščanja o drugačnosti in
- sodelovanje pri dobrodelnem sejmu s pripravo izdelkov in izvedbo sejma.
Tjaša Jezeršek je študentka inkluzivne pedagogike, ki opravlja:
- Oceno posebnih potreb učencev, ki jih učitelji prepoznavajo kot učence s težavami in še nimajo odločbe,
- sodelovanje z razredniki učencev s PP,
- sodelovanje z učitelji, ki poučujejo otroke s PP;
- sodelovanje z zunanjimi institucijami;
- pomoč učencem in svetovanje staršem pri premagovanju učnih in vzgojnih težav otrok;
- sodelovanje z učitelji pri reševanju učno-vzgojne problematike;
- vključevanje v pripravo in izvedbo ur oddelčnih skupnosti;
- jutranje varstvo dvakrat tedensko,
- sodelovanje z učitelji dopolnilnega pouka,
- sodelovanje na dnevih dejavnosti, natečajih in dobrodelnem sejmu.