Učenci četrtih razredov smo imeli v sredo, 6. marca, drugi naravoslovni dan na temo čutil. Pri pouku naravoslovja smo pred tem o njih izvedeli že veliko zanimivega, tokrat pa smo se o njihovi pomembnosti za naše življenje prepričali tudi pri različnih dejavnostih.
V uvodnem delu so se učenci razdelili v pet skupin, saj je bilo zanje pripravljenih pet postaj; na vsaki je bilo predstavljeno eno čutilo. Skozi praktične dejavnosti smo spoznavali čutila za sluh, tip, voh, vid in okus. Na vsaki postaji so učenci ob izvajanju različnih poskusov reševali tudi učne liste ter na koncu ugotovitve strnili v miselne vzorce, ki so predstavljali povzetek naučenega.
Na postaji za vid so učenci z zavezanimi očmi risali skupinsko risbo, se sprehajali in orientirali po učilnici ter tipali in prepoznavali oblike na posebnih igralnih kockah brez uporabe vida.
Na postaji za sluh so prepoznavali zvoke iz okolja, s tresenjem posodic ugotavljali njihovo vsebino ter iskali pare čebelic, ki so oddajale enak zvok.
Na postaji za tip so tipali in iskali pare enakih površin, ocenili in merili temperaturo zraka, z različnimi rokavicami in le s tipom prepoznavali skrite predmete v vrečki ter ugotavljali, kakšni predmeti nas najbolj žgečkajo.
Na postaji za voh so v pripravljenih kozarčkih z zaprtimi očmi vonjali in prepoznavali snovi prijetnega in manj prijetnega vonja ter iskali pare snovi z enakim vonjem.
Najbolj zanimiva se je učencem zdela postaja za okus, kjer so okušali in prepoznavali tekočine različnega okusa, jih razporejali od najbolj sladke do najmanj sladke, ugotavljali, na katerem delu jezika posamezen okus najbolje čutijo, ter kaj poleg okušanja še lahko ugotavljamo z jezikom.
V zadnjem delu naravoslovnega dneva so poročali o svojih ugotovitvah ter dopolnili učne liste. Za konec pa smo si ogledali še primere optičnih iluzij, ob katerih so učenci navdušeno spoznavali še druge plati svojih čutil ter se vsi strinjali, da bi bil svet brez njih veliko bolj siromašen.
Andreja Burjek