Z novim šolskim letom 2013/2014 se je začelo tudi novo obdobje Sheme šolskega sadja in zelenjave (SŠS), ki učence razveseljuje s svežim sadjem in zelenjavo že peto leto zapored.

Shema šolskega sadja je ukrep skupne kmetijske politike EU v sektorju sadja in zelenjave. Namen tega ukrepa je ustaviti trend zmanjševanja porabe sadja in zelenjave in hkrati omejiti naraščanje pojava prekomerne telesne teže in debelosti pri otrocih.

Letos v tem projektu sodeluje tudi naša šola, vodi pa ga naša učiteljica biologije in gospodinjstva ter organizatorica šolske prehrane Helena Vidmar. Pripravila je podrobno predstavitev projekta, s katero se lahko seznanite tu –  Predstavitev Sheme šolskega sadja in zelenjave.

Logotip_Shema_solsko_sadje_zelenjava

 

*****

Četrtek, 7. november, je bil prvi dan, ko so učenci od 1. do 9. razreda že kar med razredno uro prejeli prvi obrok, za začetek porcijo grozdja.

*****

 Prvošolčki so začeli takole:

 ***

Kako so sveži jutranji obrok sprejeli učenci 2. a, je spremljala njihova učiteljica Irma Čadež.

Učenci so si najprej umili roke. Razveselili so se grozdja, ki so ga prinesli dežurni učenci. Vsak ga je vzel in odnesel na svojo mizo. Dežurni učenci so zaželeli dober tek. Nato smo ga jedli, okušali in na koncu tudi ocenili okus. Že med uživanjem grozdnih jagod smo ugotavljali, da je grozdje bilo sladko in zelo sočno. Večini učencev je bil okus všeč. Le eden ga je samo poskusil in povedal, da mu grozdje ni všeč.

*

Učenci so nato o grozdju tudi zapisali:

Grozdje je odlično, še posebej ker ni špricano. (Lena, 2.a)

Grozdje ima veliko vitaminov. Še posebej je zdravo za zobe. (Tia, 2.a)

Danes je bilo grozdje zelo dobro. Bilo je belo. (Nina, 2.a)

Grozdje je zelo dobro. Uživajo ga skoraj vsi. Je tako dobrega okusa, kot bi ga posladkali s sladkorjem. Vsebuje vitamine in minerale ter veliko tekočine. Grozdja je več vrst. Iz njega delajo sok. (David, 2.a)

Grozdje je dobro in sladko. Meni je zelo všeč. (Domen, 2.a)

Grozdje je zelo lepo. Zraste na trti. Iz njega delajo sok. (Fatlinda, 2.a)

Grozdje ima veliko mineralov in vitaminov. Vsebuje zdrav sladkor. Grozdje je lahko belo ali črno. (Patrik, 2.a)

Grozdje mi je bilo zelo všeč. (Manca, 2.a)

 *

Učenci so si ob predstavitvi sheme SŠSZ in ob ogledu logotipa omislili še svojo sadnozelenjavno deklico oz. sadnozelenjavnega dečka, ki ju bodo v prihodnjih dneh še dokončali in izobesili v jedilnici ali na hodniku.

 

 

*****

Šolske novinarke Karin, Maruša in Patricija so se podale med učence 2. triletja in njihova razmišljanja ujele v besede in v fotografski objektiv.

V četrtek, 7.11.2013, smo imeli vsi učenci na začetku prve šolske ure brezplačni obrok sadja. Učenci bomo vsak četrtek dobili sadje ali zelenjavo, jo razdelili in pojedli. O prvem vtisu smo povprašale učence 4. razreda, učence 5. b in učence 6. a razreda.

4. razred:

Četrti razred nam je povedal, da jim je všeč, da bodo dobivali sadje in zelenjavo vsak četrtek zjutraj. Pa tudi, da radi jedo skoraj vse vrste sadja in zelenjave.

5. b razred:

V petem razredu je učencem všeč, da bodo vsak četrtek dobili obrok sadja ali zelenjave. Všeč pa jim je tudi, da bo s tem šlo tudi nekaj časa. Na nekaj vprašanj nam je odgovoril Matic:

Maticu je všeč, da bodo dobili sadje. Rad ima skoraj vse sadje, ampak se najde tudi sadje, ki ga ne mara. Povedal pa je še, da ne mara zelenjave, zato bo bolj užival pri obrokih s sadjem.

6. a razred:

Učencem šestega razreda je  všeč, da bodo vsak četrtek dobivali sadje ali zelenjavo. Radi imajo skoraj vse sadje, ampak se tudi zelenjave se ne bi branili.

no images were found

*****

Šolski novinarki Katja in Jerca pa sta spremljali jutranji sadni obrok v 3. triletju.

Bili so navdušeni. Dali so predloge, da bi lahko bilo več sadja oz. zelenjave. Največkrat bi radi jedli jabolka. Zdelo se jim je dobro in predvsem izjemno.

 

no images were found

 

 

 

 

(Skupno 34 obiskov, današnjih obiskov 1)