Osnovna šola Poljane je že od leta 2012 ena izmed 93 slovenskih šol, vključenih v Unesco ASP mrežo. Tudi v letošnjem letu si prizadevamo delovati skladno z načeli Jacquesa Delorsa, ki zavezujejo vse članice, vključene v mrežo: Učiti se, da bi vedeli. Učiti se, da bi znali delati. Učiti se, da bi znali živeti skupaj. Učiti se biti.
Unesco – Organizacija Združenih narodov za izobraževanje, znanost in kulturo – je po drugi svetovni vojni organiziral gibanje za načrtno vplivanje na mlade ljudi, da bi v njih krepil znanje in pripravljenost za medsebojno sprejemanje in prijateljsko povezovanje. Unesco je spodbudil organizirano povezovanje med šolami, njihovi programi, učenci in učitelji. Zveza UNESCO ASPnet (UNESCO Associated Schools Project Network) je nastala z namenom, da bi se šole po svetu med seboj povezovale in skupaj uresničevale temeljne cilje: da bomo s skupnimi močmi uveljavljali kulturo miru in nenasilja, skrbeli za našo kulturno in naravno dediščino ter okolje. Pomembna vidika mreže sta tudi medgeneracijsko sodelovanje ter ohranjanje lokalne identitete od hkratnem povezovanju s širšim okoljem.
V okviru programa Unesca na naši šoli organiziramo različne dejavnosti, ki so smiselno razporejene čez vse leto. Vključujemo se v projekte, razpisane v okviru mreže, ter se vsako leto spomnimo tudi mednarodnih dni in let, določenih s strani Unesca. Konec septembra smo ob dnevu jezikov razmišljali o razlogih za učenje tujih jezikov ter sodelovali na večjezičnem literarno-likovnem natečaju Društva učiteljev angleščine (IATEFL) za najboljšo zgodbo v šestih besedah. Nastali so slikoviti in zabavni izdelki, ki na nazoren način dokazujejo moč besede in resnico, da se pogosto da z malo besedami povedati zelo veliko. Letos smo ob tednu otroka in dnevu učiteljev v začetku oktobra prvič sodelovali v projektu Učenec poučuje in tudi učencem dali priložnosti, da se preizkusijo kot učitelji in določeno temo obdelajo na svoj način. Pri pouku angleščine smo izvedli dve uri, ki so jih pripravile učenke, s poudarkom na medkulturnem učenju. Učenke so se same domislile dejavnosti in ob pomoči učiteljice tudi sestavile pripravo na učno uro, svoje vtise pa so po uri strnile takole:
»Ko sva z Marijo učili, mi je bilo malo nerodno, a kasneje je bilo v redu. Drugače je bilo pa OK. Malči in Katja sta bili čudoviti učiteljici.« (Jedrt)
»Bilo je zelo zanimivo voditi razred. Bilo je tudi težko vzdrževati mir in narediti uro zanimivo za vse učence. Upam, da jim je bilo všeč.« (Marija)
»Bilo mi je všeč, ker sem lahko učila.« (Malči)
»Bilo je v redu, samo je zmanjkalo časa in nisem razložila vsega, kar sem pripravila.« (Katja)

Učenci so sošolke učiteljice dobro sprejeli in bili nad njihovima urama navdušeni – tudi ob dejstvu, da v nasprotju s ‘pravo’ učiteljico niso spraševale in pregledovale domače naloge. Je pa vendarle niso pozabile dati …

Ana Tušek

unesco

Učiteljice

(Skupno 13 obiskov, današnjih obiskov 1)