CŠOD Dom Medved na Medvedjem Brdu, 10.12. 2. 2016

 1. DAN – sreda, 10. 2. 2016

Kljub temu, da nam zima ni postregla s snegom, smo se vseeno veseli in polni navdušenja odpeljali v težko pričakovano šolo v naravi v Dom Medved na Medvedje Brdo. Uslužbenci Doma Medved so nas toplo sprejeli, nam razkazali dom in takoj zadali prvo nalogo – postiljanje postelj. Komajda smo ji bili kos, k sreči so nam učiteljice priskočile na pomoč pri napenjanju rjuh in oblačenju odej.
Po kosilu smo se pogovarjali o vremenoslovju, vsak pa si je iz odpadnih materialov izdelal svoj vetrokaz. Zunaj smo si ogledali notranjost vremenske hišice in izmerili temperaturo zraka, ki je ob 15.30 merila 2,1 ⁰C. Izmerili smo tudi temperaturo tal, ki pa je merila 5 ⁰C.
Po večerji smo nabirali nova znanja o astronomiji. Ogledali smo si ozvezdja in spoznali nekatere zvezde in nebesna znamenja.
Večer smo zaključili s pravljico Maša in medved in se predali prvim sanjam v Domu Medved.

*******

2. DAN – četrtek, 11. 2. 2016

Prebudili smo se v sončno jutro in pogled skozi okno nam je ponujal čudovite razglede na Hotedršico, Hrušico, Javornike, Trnovski gozd, Snežnik, Krim in celotno Ljubljansko kotlino. Razgibali smo se z jutranjo telovadbo in po zajtrku že komaj čakali na nove aktivnosti.
Razdeljeni v dve skupini, smo dopoldan svoje znanje izpopolnjevali v orientaciji ter gibanju Sonca in Zemlje. Zjutraj smo eden drugemu na tla igrišča obrisali senco telesa, opoldan pa smo narisani obris primerjali s trenutno senco. Ponovili smo smeri neba in orientiranje s kompasom, spoznali pa smo tudi več načinov, kako se v naravi orientirati brez kompasa. V popolni temi smo s pomočjo globusa in baterijske svetilke ponazorili nastanek dneva in noči ter menjavo letnih časov.  Izdelali smo sončno uro in jo preizkusili na soncu. Čas malice smo izkoristili na soncu in se ob igrah z žogo in drugih športnih aktivnostih pošteno nadihali svežega zraka.
Popoldan smo osvojeno znanje o orientaciji tudi praktično preizkusili. Prejeli smo podrobna navodila, list z opisanimi nalogami ter kompas in se v manjših skupinah podali na potep v nekoliko oddaljeno okolico Doma Medved. Na poti smo imeli več nalog in kontrolnih točk, ki so nas vodile naprej. Z dobrim sodelovanjem znotraj skupine smo premagali vse ovire na poti in zadovoljni prispeli na cilj.
Čisto prehitro je prišel zadnji večer, ki pa je bil obenem tudi vrhunec današnjega dne. Učilnico smo spremenili v pravo plesno dvorano z reflektorji in nato vsi skupaj prvič zaplesali ob ritmih poskočne glasbe. Uživali smo prav vsi in na čas kar pozabili. Hitro smo se uredili za spanje in se polni lepih vtisov še zadnjič pogreznili v spanec na Medvedjem Brdu.

no images were found

*******

 

3. DAN – petek, 12. 2. 2016

Zadnje jutro nam je prineslo tisto, česar smo si ob odhodu v šolo v naravi najbolj želeli. Zapadel je sneg.
Prva skupina se je njegovemu čaru prepustila takoj po zajtrku, ko smo zunaj pri ekološkem otoku ponovili, kateri odpadki sodijo v posamezni zabojnik. Beseda je tekla o varovanju okolja in naredili smo tudi poskus, s katerim smo dokazali, da so avtomobili veliki onesnaževalci okolja. Bel robček smo pritisnili na odprtino izpušne cevi prižganega avtomobila in nekajkrat pritisnili na plin. Robček je postal povsem črn. Sprehodili smo se tudi do divjega odlagališča v gozdu.
Druga skupina pa je preizkusila svojo natančnost v lokostrelstvu. Prav vsi so bili zelo uspešni, nekateri pa so zadeli celo v sredino tarče. Skupini sta se po malici zamenjali.
Pred odhodom domov smo so okrepčali s kosilom, nato pa so nam učitelji podelili priznanja za najbolj urejeno sobo, zmago na orientacijskem pohodu in sodelovanje v šoli v naravi. Vodji doma in učiteljem smo se zahvalili z manjšo pozornostjo, ki smo jo izdelali sami, in jim zaželeli uspešno delo še naprej.

Medvedje Brdo smo zapustili polni lepih vtisov, novih doživetij ter mnogih nepozabnih trenutkov.

*******

Šola v naravi ni bila le pot k novim znanjem, temveč predvsem tisto, za kar nam v šoli pogosto zmanjka časa – sproščeno druženje s sošolci, spoznavanje drug drugega in sklepanje novih prijateljstev.

Kako pa so to izkušnjo doživeli učenci, si preberite tu – VTISI UČENCEV.

Alenka Jelovčan

(Skupno 61 obiskov, današnjih obiskov 1)