Prejšnji teden smo zaključili z delavnicami NEON v 8. razredu. Delavnice so bile zelo dinamične in živahne, predvsem po zaslugi naših osmošolcev, ki imajo veliko idej, vprašanj in konstruktivnih predlogov.

Namen delavnic je krepiti varovalne dejavnike učenk in učencev za varnost pred spolnim nasiljem kot eno od oblik vrstniškega nasilja. Spoznali smo, kaj je osebna meje, kako jo spoštovati, razliko med spolnim nasiljem in flirtanjem ter da je spolno nasilje lahko verbalno (besedno), vizualno (slikovno, grafično) ali fizično.

Sedaj vemo, da:

  • je pomembno, da slišimo, prepoznamo verbalna in neverbalna sporočila in osebne meje druge osebe in jih upoštevamo;
  • ko se postavimo za svoje osebne meje, je pomembno, da smo spoštljivi do drugih in upoštevamo, da imajo vsi pravico, da so varni, močni in svobodni;
  • ničelna toleranca do spolnega nasilja pomeni, da nobeno ravnanje, ki predstavlja spolno nasilje, ni sprejemljivo, dopustno – vsi smo odgovorni, da spoštujemo to pravilo;
  • je asertivno vedenje pravi odgovor, kako se odzvati v primerih, ko nekdo krši naše pravice, da smo varni, močni in svobodni;
  • nobeno ravnanje spolnega nasilja NI DOPUSTNO;
  • spolno nasilje ni nikoli pravi način ravnanja v medosebnih odnosih;
  • spolno nasilje lahko doživijo dekleta in fantje;
  • je pomembno, da znamo prepoznati, slišati in upoštevati verbalna in neverbalna sporočila in osebne meje druge osebe;
  • tudi, če se ne uspemo zaščititi pred spolnim nasiljem in ga doživimo, še ne pomeni, da smo sami krivi in odgovorni za nasilje. Za spolno nasilje je vedno odgovoren tisti, ki ga povzroča;
  • če smo priče spolnemu nasilju, je pomembno, da se odzovemo in ponudimo podporo in pomoč osebi, ki je doživela ali doživlja nasilje.

Polona Zupan in Barbara Tavčar

 

(Skupno 90 obiskov, današnjih obiskov 1)