Na nacionalni oz. državni otroški parlament smo se poljanske učenke odpravile skupaj z Gorenjevaščani. Pripeljali smo se pred stavbo slovenskega parlamenta, kjer je tudi sedež Državnega zbora Republike Slovenije. Tam smo vsi šolarji – poslanci, novinarji in spremljevalci dobili priponke z imeni. V dvorani Državnega zbora so se poslanci posedli v sedeže, razporejene v krogu, novinarji in spremljevalci pa smo odšli na balkon.
Ko smo se posedli in umirili, nas je pozdravil Klemen Petek, ki je napovedal začetek razprave na temo odraščanja, kasneje pa predal funkcijo demokratično izvoljeni Ani Vilhelmini Verdnik, ki je naprej povezovala razpravo. Najprej smo poslušali dobrodošlico ter nagovore predsednika RS Boruta Pahorja, gostitelja Janka Vebra, predsednika Državnega zbora RS, dr. Jerneja Pikala, ministra za izobraževanje, znanost in šport, predsednice Zveze Prijateljev Mladine Slovenije Darje Groznik, varuhinje človekovih pravic Vlaste Nussdorfer in drugih visokih gostov. Pri tem pa gre poudariti, da tokrat njihovi govori niso odžirali časa, ki je bil namenjen otrokom in njihovim sporočilom odraslim. Nato so se predstavniki regij razdelili v skupine, ki so se pogovarjale o različnih temah: o ljubezni in spolnosti, o prihodnosti, vplivu družbe na samopodobo ter o medsebojnih odnosih. Skupine so glede na tematiko oblikovale sklepe in jih tudi predstavile.
Na koncu plenarnega dela otroškega nacionalnega parlamenta so na osnovi glasovanja, ki je potekalo že v začetku, razglasili še temo za naslednje šolsko leto: »Razmere v družbi«.
Meni osebno je bil obisk parlamenta všeč zato, ker sem si ga želela ogledati že kot majhna deklica in ta želja se mi je izpolnila. Najbolj všeč mi je bilo, da smo v živo videli celotno notranjost stavbe in sejne sobe, videli pa smo tudi predsednika Boruta Pahorja.
Mladi parlamentarci so bili zelo konstruktivni in so pri razpravah ponujali različne ideje in dejavnosti, ki jih na šolah že izvajajo in so odlična priložnost za izboljšanje kvalitete odraščanja in medsebojnih odnosov med generacijami. Tako se izvajajo projekti prostovoljstva, delavnic, zbiralnih akcij za socialno ogrožene in še druge dejavnosti. Vse to kaže na družbeno angažiranost mladih in razvijanje odgovornosti za boljšo družbo, le prisluhniti jim je potrebno.
Katja Stanonik, 8. b, in mentorica Barbara Tavčar