Za nami je zanimiv kulturni dan, ki se je zaradi strožjih ukrepov za vse učence odvijal v šoli. Vsi so se veliko naučili in spoznali, da tako kot ljudje tudi različne vrste umetnosti bogatijo druga drugo. Filmska glasba je zelo lep primer take simbioze in otroci so na kulturnem dnevu iskali in spoznavali povezave med filmom in glasbo ter jih tudi ustvarjali.

SVET GLASBIL – tako se je imenoval kulturni dan za učence od prvega do petega razreda. Poslušali so simfonično pravljico in izdelovali glasbila, na koncu pa so se preizkusili v ustvarjanju glasbene spremljave za risanko.

Kako so ta dan doživeli učenci razredne stopnje

1. razred
Gledali smo pravljico Peter in volk, potem smo se igrali, gledali smo tudi risanko Tom in Jerry. Všeč nama je bilo, ker smo izdelovali ropotuljice. (Eva in Jan)
Zaigrali smo zgodbo o medvedu Mikcu, kasneje pa še ustvarjali. (Anej in Ian)

2. razred
Fino je bilo, ker smo poslušali pravljico, potem smo izdelovali ropotuljice. Strigli smo kroge, potrebovali smo tulce, peki papir, folijo … V tulce smo nasuli riž in nastale so ropotulje. Lepo in zabavno je bilo, ker rada ustvarjava. (Peter in Anja)
Poslušali smo pravljico in vadili za zgodbico Pod medvedovim dežnikom. Izdelali smo tudi dežne palice. Všeč nama je bila zgodba in to, da smo izdelovali dežne palice. (Alenka in Bine)

3. razred
Učiteljica nam je prebrala pravljico, potem smo izdelovali glasbila – ropotulje, bobne, kitare …). Ni bilo težko, ker nam je vse pokazala učiteljica. (Alenka in Domen)

4. razred
Pogovarjali smo se in si ogledali filmčke o izdelavi glasbil. Naredili smo bobne in dežne palice. Bilo je zelo dobro, ker smo sami izdelali glasbila. (Tinkara in Maša)
Dobili smo dobra navodila za izdelavo glasbil. Bilo je v redu in zabavno, ker smo se vmes tudi veliko pogovarjali. (Izabela in Val)

5. razred
Zanimiva je zgodba o Petru in volku. Govorili smo o ritmih. Vse je bilo zelo izvirno in kulturni dan je bil dober, ker smo naredili glasbila. (Rok, Tilen in Jošt)
Gledali smo glasbeno pravljico, se pogovarjali in izdelovali glasbila – dežne palice in kahone. Dobro je bilo tudi zato, ker nam ni bilo treba pisati in računati. (Ester in Anita)

 

SIMFONIČNA GLASBA NA FILMSKEM PLATNU pa je bil naslov kulturnega dne za učence od šestega do devetega razreda. Najprej so se virtualno sprehodili po Cankarjevem domu in njegovih dvoranah ter spoznali nekaj velikih slovenskih umetnikov, po katerih so dvorane poimenovane.
Nato so si ogledali odlomke iz osmih filmov ter v skupinah ugotavljali, kako se povezujeta glasba in dogajanje v posameznem filmskem odlomku.

Kaj so povedali učenci predmetne stopnje

6. razred
Ogledali smo si Cankarjev dom, katere dvorane so v njem. Potem smo pogledali osem filmskih odlomkov in videli, kako se glasba ujema z dogajanjem v filmu. Reševali smo tudi naloge. Radi imava glasbo, ker se bolj sprostiš. (Amadeja in Taja)
Delali smo v skupinah in videli, kako glasba vpliva na film. Zelo sta povezana. Če ni glasbe, je dolgčas. Dobro pa bi bilo, če ne bi toliko pisali. Lahko bi kdaj pogledali kakšno daljšo opero. (Angelika in Nace)

7. razred
Bilo je dobro opazovati, kako sta film in glasba usklajena. Tistim, ki imajo radi glasbo, je bilo zelo všeč, tistim, ki je ne marajo toliko, pa je bilo všeč malo manj. Veliko smo napisali. (Jerca in Krištof)
Gledali smo razne videoposnetke, ki so bili dolgi po kakšnih pet minut. Opazovali smo povezavo med filmom in glasbo in to, kakšno vzdušje naredi glasba. Nekateri posnetki so bili zelo zanimivi, drugi manj. Pri odlomku iz filma Sedem je skrivnostna glasba naredila bolj strašljivo in srhljivo vzdušje. Fino je bilo tudi, ker ni bilo običajnega pouka. (Tina in Luka)

8. razred
Izvedeli smo veliko novega o Cankarjevem domu in o filmih ter o tem, kaj glasba pomeni za film. Veliko smo pisali. Bilo bi še bolj zanimivo, če bi lahko šli v Cankarjev dom ali v kino gledat film. (Gašper in Ajda)
Videli smo, da je glasba usklajena z dogajanjem v filmih. Po skupinah smo potem vse to opisali. Všeč nama je bilo, ker ni bilo navadnega pouka, lahko pa bi počeli še kaj, da ne bi le sedeli. (Doroteja in Benjamin)

9. razred
Na začetku smo si na spletu ogledali Cankarjev dom, njegove dvorane (Linhartova, Štihova, Galusova …) in na Wikipediji spoznali pomembne slovenske umetnike, po katerih so dvorane poimenovane: Jakob Gallus, Anton Tomaž Linhart, Bojan Štih. (Lenart)
Ob odlomkih iz filmov smo si predstavljali, kako bi bilo, če dogajanja ne bi spremljala glasba. Pogovarjali smo se v skupinah in zapisali svoja mnenja. Bilo je v redu, posnetki so bili zanimivi. (Ema)
Najprej smo spoznali nekaj teorije, potem smo skozi filmske odlomke opazovali, kako na posamezne prizore vpliva glasba. Všeč mi je bilo, ker je bila vsebina povezana z glasbo in filmi. Ko je npr. igralec, ki igra tudi Mr Beana, kuhal, se je melodija ujemala z vsem, kar je počel. Ali pa brivec v filmu … Všeč nama je bilo, ker nismo spoznavali samo teorije – tako je bilo bolj zanimivo. (Špela in David)

 

(Skupno 365 obiskov, današnjih obiskov 1)