V petek, 15. novembra, smo vsi učenci in učitelji obeležili dan slovenske hrane. Za uvod smo zapeli že ponarodelo pesem Čebelar, sledil je že dobro znani in utečeni tradicionalni slovenski zajtrk z domačim kruhom, maslom, medom, jabolkom in mlekom. Tako smo se spomnili in pomislili na naš način prehranjevanja, kakšno hrano izbiramo ali pripravljamo in kaj jemo.

 

Tradicionalni slovenski zajtrk

 

Sledile so različne aktivnosti in delavnice v okviru tehniškega dne, namenjenega zdravi šoli – drugošolci so si ogledali predstavo o nevarnih snoveh, tretješolci predstavo Hrup je za ušesa strup, učenci od 1. do 5. ter učenci 6. in 8. razreda so poslušali zanimivo predavanje čebelarja Štefana Ingliča, sedmošolci in devetošolci pa so sodelovali v delavnici o trgovini z ljudmi. Vsi učenci predmetne stopnje so se v telovadnici razgibali z aerobnimi vajami.

Preostanek tehniškega dne je minil v učilnicah, v katerih so posamezni oddelki v okviru šolske sheme ustvarjali plakate na temo sadja in zelenjave.

 

************************

Vodja tega nadvse pestrega in zanimivega dne je bila učiteljica Irena Tehovnik, ki je poskrbela, da so se vse učenke in učenci svoji starosti primerno seznanili s pomenom zdrave domače hrane, posebej še sadja in zelenjave, s pomenom gibanja za naše zdravje, z nevarnimi snovmi, škodljivostjo hrupa in s prepoznavanjem, nevarnostmi in tveganji, ki izvirajo iz vedno bolj razširjene trgovine z ljudmi.

 

Zdrava šola

 

 

Šolska shema

 

************************

 

Nina Jereb in Tadeja Kržišnik iz 7. a sta obiskali učenke in učence razredne stopnje ter jih spraševali o njihovih vtisih.

Vse je bilo dobro. (Domen in Maja, 1. a)

Zajtrk je bil dober, imeli bi ga vsak dan. Pomembno se nam zdi, da obeležujemo dan slovenske hrane. Tudi predstava o nevarnih snoveh je bila zanimiva. (Tinkara, Vita, Žiga, 2. a)

Zelo na glas sva peli Čebelice. Dober je bil zajtrk, všeč nama je bila telovadba … Cel današnji dan je bil dober! (Tinkara in Izabela, 2. b)

Zajtrk je bil dober in je prav, da ga vsako leto ponovimo. Tudi čebelar je bil zelo zanimiv in čebele bi radi spoznali še bolje. Bili smo tudi na predstavi Hrup je za ušesa strup – to pa je bilo najbolje! (Manca in Ema, 3. b)

Slovenski tradicionalni zajtrk je pomemben, prav tako je pomembno, da smo naklonjeni čebelam. Zelo zanimivo in poučno je bilo predavanje čebelarja. (Taja in Nik, 4. a)

Prav je, da imamo dan slovenske hrane in tradicionalni slovenski zajtrk. Dobro je, da so vključeni izdelki iz bližnje okolice. Zavedava se tudi, da so čebele pomembne opraševalke. (Kora in Katja, 5. b)

 

Čebelar

no images were found

************************

 

Lena Pintar in Taja Lesjak iz 8. a sta obiskali učenke in učence predmetne stopnje in jim zastavili konkretna vprašanja.

Kaj sta jedli za zajtrk in kakšen se vama je zdel?
Jedli sva maslo, mleko, kruh in med. Zajtrk je bil dober in lahko bi ga imeli večkrat letno. (Eli in Katarina, 6. a)

Kako se domača jabolka ločijo od kupljenih?
Umetna so večja in bolj rdeča, domača pa so bolj okusna. (David in Tilen, 8. b)

Kakšna se ti je zdela telovadba? Bi to ponovila?
Bila je dobra, saj smo se zelo dobro ogreli. Tako bi lahko telovadili večkrat. (Nastja, 9. b)

Kaj si videl in izvedel pri čebelarju?
Da brez čebel ne moremo živeti. Zdelo se mi je dokaj zanimivo. Ko greš k čebelam v panj, se moraš umiriti. (Alex, 8. a)

Ali se ti je današnji dan zdel zanimiv?
Da, zelo. Izvedel sem veliko novih stvari, čeprav sem o čebelah že marsikaj vedel. (Gabrijel, 7. b)

Kaj bi sporočili čebelam, če bi lahko?
Nismo vsi ljudje slabi do čebel. Hvala vam za med in propolis. Brez vas svet ne bi bil tak, kot je. (Tinkara, Nika, 8. b)

 

DELAVNICA O TRGOVINI Z LJUDMI

Kaj si novega izvedel v teh delavnicah?
V življenju moraš paziti. Pri trgovini z ljudmi prodajajo tudi človeške notranje organe, kar se mi ne zdi prav. (David, 7. b)

Kaj se ti je pri teh delavnicah zdelo zanimivo?
Da obstaja veliko zlorab, za katere sploh nisem vedela. (Simona, 7. a)

Kaj bi naredila, če bi izvedela, da je tvoja prijateljica ali prijatelj žrtev trgovine z ljudmi?
Zdelo bi se mi čudno, strašljivo … Takoj bi obvestila odraslo osebo, ki ji zaupam. (Ema, 7. a)

 

 

************************

 

VIDEOPOSNETEK – gibanje

(Skupno 352 obiskov, današnjih obiskov 1)