Na delavnicah programa CAP, ki ga za učence 3. razreda izvajajo strokovne delavke Damjana Bonča, Barbara Tavčar, Polona Zupan in Darinka Nagode, se učenci učijo odzivanja v situacijah, povezanih z nasiljem. Teme na delavnicah, ki so potekale dve šolski uri, so bile različne oblike nasilja in zloraba otrok v okviru programa CAP. Delavnice za učence 3. a razreda so bile izpeljane v torek, 19. marca, za učence 3. b razreda pa v sredo, 20. marca.

Program CAP za preventivo zlorabe otrok je primarno preventivni program, katerega cilj je z otroki na pozitiven in njihovi starosti primeren način spregovoriti o problemih nasilja in zlorab  ter jim jih predstaviti, da bi se znali nanje ustrezno odzvati. Poudarek programa je na krepitvi otrokove socialne mreže, samozavestnega vedenja, razvijanju komunikacijskih veščin, da bi se znal odzvati v potencialni situaciji zlorabe in o tem povedati zaupnim odraslim osebam.

Izvajalke so učence na njim prilagojen način učile, kako biti varni, močni in svobodni. V igri vlog so predstavile različne prizore – prizor z neznanim odraslim, prizor z nasilnim vrstnikom, prizor s poznanim odraslim ter prizor z zaupno odraslo osebo. Vsak prizor so odigrale dvakrat. Prvič tako, da je bil otrok v prizoru žrtev zlorabe, saj se ni postavil zase ter zmogel reči NE. Po prvih prizorih so učenci tako odkrivali čustva strahu, jeze, žalosti ter ugotavljali, na kakšen način bi se žrtev uspela rešiti zlorab in ukrepati proti storilcu. Pri tem so jih izvajalke dopolnjevale s pomembnimi in koristnimi napotki za samoobrambo ter ustreznimi odzivi na zlorabe.  Enake prizore so nato odigrale z upoštevanjem na novo pridobljenega znanja ter na tak način pokazale pozitivno rešene primere zlorab in nasilja. Učenci so ob tem zaploskali ter prepoznali možnost izhoda iz situacij, v katerih bi lahko postali žrtve.

Učence so delavnice zelo pritegnile in kar je najpomembneje – spoznali so, kako biti VARNI, MOČNI IN SVOBODNI.

Jolanda Mur

(Skupno 202 obiskov, današnjih obiskov 1)