Šolsko novinarstvo je enoletni obvezni izbirni predmet, ki ga lahko izberejo učenke in učenci 7., 8. in 9. razreda. Spoznavajo različne medije, prebirajo časopisni tisk, sledijo radijskemu in televizijskemu programu. Oblikujejo si kritičen odnos do medijev. Določajo zvrsti in vrste publicističnih besedil (vest, poročilo, reportaža, anketa, intervju, uvodnik, članek …). Ob tem pa sledijo dogajanju v šoli in pripravljajo prispevke. Oblikujejo šolski časopis, sprašujejo, berejo šolske novice na lokalnem radiu …

V letošnjem šolskem letu je ta predmet izbralo 11 učenk. 

V zvezi s tehniškim dnevom, ki je bil 20. novembra, so opravljale svoje prve intervjuje in vrstnike spraševale, kaj in s kom so zajtrkovali, kaj je bilo v tem dnevu dobrega, kaj so si zapomnili in še in še. Zanimalo jih je tudi, če so se posvetili gibanju ter kaj menijo o delavnici Safe.si in o dokumentarcih z okoljsko vsebino.

V nadaljevanju lahko preberete, kaj so ugotovile.

Ema je takole zabeležila odgovore učenk 7. razreda:

 

TRADICIONALNI SLOVENSKI ZAJTRK

Mina je o zajtrku in gibalni dejavnosti spraševala kar svojo sestro Zarjo.
Zarji se je zajtrk zdel malo drugačen kot navadno, zajtrkovala pa je sama v sobi. Tudi telovadila je sama.

Julija in Tara sta o njihovem zajtrku spraševali učenke in učence 6. razreda.
Tija je Juliji povedala, da je bil zajtrk običajen, ni pa bilo običajno, da ga je pripravila sama za celo družino.
Ivani se je zajtrk zdel drugačen, pripravila ga je skupaj z bratom, zajtrkovala pa s sestrico in bratom.
Tudi Ema pravi, da je bil zajtrk drugačen, pripravila ga je skupaj s sestrama Ajdo in Saro. Skupaj so tudi pozajtrkovale.
Tara je o zajtrku spraševala Filipa, Žano in Nino. Vsem se je zajtrk zdel drugačen kot navadno. Filipu in Nini je zajtrk pripravila mami, Žana ga je pripravila doma in k zajtrku povabila še mlajšo sestrico.

Špela in Tadeja sta spraševali sedmošolke.
Vse so zajtrk pripravile same. Manci in Ajdi, Tari in Zoji se je zajtrk zdel običajen. Z Manco je zajtrkovala njena sestra, z Ajdo pa še ati, sestra in bratec. Pri Juliji so zajtrkovali drugače kot navadno, skupaj s sestrama in mami. Anja je sama pripravila zajtrk za celo družino.

Manca je zbrala nekaj izjav učenk 8. razreda.
Lučka navadno zajtrka ne je, tokrat pa je skupaj zajtrkovala cela družina. Tina je zajtrk pripravila sama, pri Špeli pa je za vso družino zajtrk pripravil njen ati.

Loti in Lara sta se o zajtrku pogovarjali z devetošolci.
Devetošolci so zajtrk v glavnem pripravili sami. Patrik je zajtrkoval skupaj z mami in sestro, Tia s sestro, Tine in Peter sta zajtrkovala sama.

Iza in Tina sta o zajtrku povedali malo več.
Iza: »Zajtrkovala sem sama, tudi pripravila sem vse sama (med, mleko, jabolko). Za zajtrk po navadi vedno jem kaj na kruhu, tako da se ni veliko razlikoval od ostalih zajtrkov.«
Tina: »Zajtrk je bil drugačen, ker običajno jem kosmiče z mlekom ali jogurtom, danes pa sem kruh z medom in maslom ter jabolko. Pripravila sem ga skupaj z mami. Pridružila se mi je tudi mlajša sestrica.«

 

GIBANJE

Gibanje so na ta dan učenke in učenci vzeli resno. Nekaj jih je telovadilo samih, drugim so se pridružili bratje, sestre in starši. Tudi na sprehode in krajše pohode so se podali – sami, z družinskimi člani, s pasjimi prijatelji …

 

SAFE.SI
Delavnica na daljavo za 6. in 8. razred – varnost na spletu, predvsem v okolju družbenih omrežij

Tara, Julija in Manca so zbrale nekaj mnenj in vtisov.

Ivana Krek: »Na delavnici sem se veliko naučila, predvsem to, kako si zapomniš svoje geslo. Naučila sem se veliko o tem, kako lahko zaščitiš svoje podatke.«
Žana Eržen: »Delavnica safe.si mi je bila všeč. V spletnem okolju sem se znašla in nisem imela težav. Izvedela sem, da lahko osebo, ki je žaljiva, prijavimo. Pomembno je, da se znamo zavarovati na pletu. Delavnico sem spremljala sama.«
Nina Habjan: »Delavnica mi je bila všeč, saj smo se lahko videli in poslušali gospo, ki nam je predavala. V vsebini me je presenetilo to, da se pojavlja veliko lažnih vsebin ter vdiranja v profile. Zame je pomembno to, da bom gesla dobro oblikovala in nihče ne bo izvedel zanje. Delavnico sem spremljala sama.«
Lučka Ficko: »Delavnica mi je bila še kar všeč. V spletnem okolju sem se znašla. Pravzaprav niti nisem izvedela česa novega, ker smo podobne delavnice že imeli. Pomembno se mi zdi to, da ne smemo verjeti vsemu, kar piše na internetu.«
Špela Šturm: »Bilo mi je všeč, čeprav sem bila že prej seznanjena z vsem. Najbolj pomembno je, da ne verjamemo vsemu na spletu.«
Tina Dolinar: »Zdelo se mi je še kar zanimivo, izvedela sem kakšno novo stvar. Res ne smemo verjeti vsemu na internetu.«

 

UTAPLJANJE V PLASTIKI
Dokumentarni film za 7. razred

Tadeji so odgovorile tri učenke 7. razreda.

Anja Peternel: »Film mi je bil všeč. Presenetilo me je, da je na svetu toliko plastike in da imajo tudi ptiči v sebi plastiko. Mogoče bom spremenila svoj odnos do plastike.«
Tara Kos: »Film se mi je zdel zanimiv. Izvedela sem, da nekateri na svetu nimajo zagotovljenega odvoza plastike, zato plastiko odlagajo ob reke. Plastiko pa kasneje odnese v reko in oceane. Poskusila bom uporabiti čim manj plastičnih vrečk in uporabljati vrečke za večkratno uporabo.«
Zoja Mlinar Rozinger: »Film mi je bil precej všeč. Izvedela sem, da je v živalih in v morju veliko več plastike, kot si lahko predstavljamo. Svoj odnos bom poskušala spremeniti tako, da bom v trgovino vzela svojo vrečko.«

 

NE MEČ’MO HRANE STRAN
Dokumentarni film za 9. razred

Loti  se je pogovarjala s Tinetom Debeljakom, Tio Zorko in Petrom Vodnikom. Vsem se je film zdel zanimiv. Najbolj pomembno se jim zdi, da res zavržemo čim manj hrane.

Lara je za mnenje vprašala svoje sošolce.

Iza Benedičič: »Pri ogledu filma se mi ni  pridružil nihče, ker sem edina šolarka v družini. Film je bil zelo zanimiv, videla pa sem, koliko hrane v resnici zavržemo. Mislim, da je to pomembno za vse, ki živimo v današnjem svetu, ker lahko vsi prispevamo k izboljšanju takšnih in drugačnih razmer.«
Tina Rupar: »Ja, bilo mi je všeč. Presenetilo me je to, koliko hrane zavržemo, kar je ogromno. Film sem spremljala sama.«
Peter Vodnik: »Film mi je bil še kar všeč. Presenetilo me je, koliko hrane vržemo stran. Naučil sem se, da hrane ne smemo metati stran. Film sem si ogledal sam.«

 

 

 

 

(Skupno 215 obiskov, današnjih obiskov 1)